Kiropraktik og akupunktur

Vi tilbyder nu også kiropraktik akupunktur

Kiropraktik og akupunktur har gennem længere tid vist sig at være et rigtig godt supplement til traditionel dyrlægebehandling, og nu har en af vores dyrlæger Mette Pendorff uddannet sig i veterinær kiropraktik og tilbyder nu bl.a. kiropraktik og akupunktur til heste (obs. vi udfører også behandlinger på familiedyr).

Kiropraktiske undersøgelser og behandlinger til heste kan f.eks. være:

• Rutinemæssige og forebyggende
  • Forberedende før kåring eller stævne
  • Støttebehandling til diagnosticerede lidelser
  • Velvære, især for det ældre dyr

Akupunktur i forbindelse med kiropraktiske behandlinger kan være:

• Muskelafslappende
  • Beroligende
  • Smertestillende
  • Rettet mod specifikke lidelser eller skader

Hvis du som hesteejer oplever nedsat præstationsevne/uoplagthed hos din hest, ændret opførsel i stalden f.eks. uro under opsadling eller måske bare har svært ved at samle hesten, så kan der være tale om symptomer på tilstande, der kan behandles med veterinær kiropraktik. En asymetrisk krop eller ændret holdning af ryg og bug f.eks. ved køb af ny sadel, kan også give problemer, men kan behandles.

Kiropraktiske undersøgelser kan give:

• Øget velvære/forbedre alment befindende
  • Forebygge skader
  • Styrke nervesystemet og immunforsvaret
  • Øge præstationsevnen

Når du vælger en dyrlægeuddannet kiropraktor, får du samtidig en dyrlægefaglig vurdering af din hest, og sikrer derved den optimale behandling.

Er du interesseret i at høre mere, så kontakt os på tlf. 74 75 11 17 og spørg efter dyrlæge Mette Pendorff eller skriv til os på teamhest_info@vetnet.dk.